Jóga Praha

Máte rádi pohyb? Hledáte nějaké cvičení, které by vás bavilo? Nebo naopak pohybu vůbec neholdujete, ale cítíte, že je potřeba s tím něco udělat? Ať je to tak či onak, co vyzkoušet powerjógu nebo třeba Pilates?

Asi každý už někdy slyšel o cvičení zvaném jóga. Existuje však více typů jógy, z nichž některé jsou starobylá původní cvičení a jiné byly naopak vytvořeny teprve nedávno. Pokud vás láká vyzkoušet si některý z typů jógy, máme pro vás tip na pražské studio Yopi.

Cvičení jógy v Praze

V pražském studiu Yopi vám nabízejí několik typů jógy a také cvičení Pilates. Pokud máte rádi rychlé tempo, mohlo by vás zaujmout moderní cvičení powerjóga, které vzniklo spojením jógových asán a principů aerobního cvičení. Pokud dáváte přednost původním starobylým typům jógy, vyzkoušejte hathajógu nebo vinyásajógu. Dále vám v Yopi studiu nabízejí také gravidjógu, která je určená především těhotným ženám v různém stupni těhotenství. Kromě jógy ve studiu Yopi nabízejí také cvičení Pilates. Všechny potřebné informace včetně rozvrhu cvičení a ceníku najdete na internetových stránkách studia Yopi.

jóga

Ing. Ludmila KROBOVÁ,

internetové stránky: http://www.studioyopi.cz/,

e-mail: krobova@seznam.cz,

telefonní číslo: 602 126 206,

adresa: Politických vězňů 911/8, Praha-Nové Město, 110 00.

Powerjóga, cvičení powerjógy v Praze

Powerjóga je cvičení, které je zaměřeno na protažení a posílení svalů celého těla. Powerjóga je založena na jógových pozicích zvaných ásány a na dechových technikách zvaných pránajáma.** Powerjóga** je vhodná pro ty, kteří mají rádi protahovací a posilovací cviky, rychlejší tempo a také dechová cvičení a klasická jóga jim připadá příliš pomalá. Powerjóga je podstatně rychlejší a také fyzicky náročnější než jóga. V případě** powerjógy** jsou pravidelně opakovány jógové pozice (ásány), avšak podstatně rychleji, než při cvičení jógy. Cvičení powerjógy je podporováno řízeným hlubokým pravidelným dýcháním (pránajáma).

Jaké jsou přínosy powerjógy pro tělo a psychiku

Díky pravidelnému cvičení powerjógy obvykle dochází k zeštíhlení postavy, svaly se stanou pružnější a nebudou zkrácené. Díky pravidelnému cvičení powerjógy lze získat fyzickou kondici a harmonicky rozvinutý svalový korzet. Při cvičení powerjógy se totiž nevynechávají žádné svalové skupiny, ale je procvičováno celé tělo. To je velkým přínosem pro velkou spoustu lidí. Většina současných lidí má totiž nedostatek pohybu. Navíc mnoho z těch, kteří sice mají pohybu dost, vykonávají pohyb jednostranný, ať už v práci nebo při svých sportovních aktivitách. Následkem nedostatku pohybu, ale i jednostranně zaměřeného pohybu pak bývá stav, kdy část svalů je zkrácená a část zase ochablá. Protahování a posilování svalů celého těla, které se děje při cvičení powerjógy, je tak pro lidské tělo velmi prospěšné. Výsledkem pravidelného cvičení powerjógy je správné držení těla, větší síla, výdrž, pružnost a obratnost, zlepšení krevního oběhu, odstranění bolesti zad aj. Kromě samotného cvičení je při powerjóze kladen důraz také na správné a hluboké dýchání, díky kterému jsou lépe vyživovány tkáně, nervy a orgány a zlepšuje se metabolismus. Cvičení powerjógy dokáže také odstraňovat stres a napětí.

pilates

Joseph Hubertus Pilates, jak vzniklo cvičení Pilates

Cvičení Pilates se k nám dostalo teprve v posledních několika letech, a tak mají mnozí dojem, že jde o nějakou módní novinku. To je však omyl. Historie cvičení Pilates je mnohem starší, avšak dříve bylo provozováno převážně v zámoří. A jaká je vlastně historie Pilates a proč má cvičení právě tento zvláštní název? Vše bude jasné, jakmile vám prozradím jméno toho, kdo cvičení vymyslel. Byl jím** Joseph Hubertus Pilates**, který se narodil v Německu v roce 1880. J. H. Pilates se věnoval mnoha sportům, mimo jiné boxu, posilování, gymnastice, plavání, akrobacii, lyžování ale i józe či cvičení sebeobrany aj. Pilatesovo zanícení pohybem mu umožnilo vyzkoušet si celou řadu nejrůznějších sportů. J. H. Pilates byl přesvědčen o tom, že tělesná kondice je pro lidské zdraví velmi důležitá. Kromě sportu se Pilates věnoval také studiu tanečních sestav či dokonce pohybu zvířat, protože věřil, že u nich najde vzor přirozeného způsobu pohybu, který mnohým lidem chybí. Veškeré své poznatky J. H. Pilates využil k sestavení skupiny cviků, které dnes známe pod názvem Pilates. V Evropě o Pilatesovo cvičení nikdo nejevil žádný zvláštní zájem, ovšem když v roce 1923 J. H. Pilates navštívil Spojené státy Americké, jeho cvičení se tam velmi brzy stalo hitem. V Pilatesově rodné Evropě se jeho cvičení paradoxně výrazněji rozšířilo teprve přibližně o 80 let později než v USA.

Cvičení Pilates Praha

Existují dva způsoby jak cvičit Pilatesovy cviky. Buď pouze s vlastním tělem, nebo lze používat speciální stroje. Zajímavá je také historie vzniku Pilatesových cvičebních strojů. Krátce před první světovou válkou odjel J. H. Pilates do Velké Británie, kde se však po vypuknutí první světové války stal jako Němec britským zajatcem, ač nebyl voják ale civilista. Jako zajatec byl umístěn do internačního tábora, kde se stal zdravotníkem. Protože již v té době měl spoustu zkušeností, netrvalo dlouho a brzy vymyslel metodu, jak nemocným pomoci k rychlejšímu posílení dlouhým ležením ochablých svalů. Protože nemocní leželi na lůžku, přivázal k němu elastické gumy a nemocní tak mohli cvičit, posilovat různé svalové skupiny a přitom se nijak extrémně nevysilovat. Zkušenost s pacienty na lůžku Pilatese přivedla k vytvoření stroje známého jako „plié“. Později Pilates vytvořil i jiné cvičební stroje, které jsou stejně tak jako plié stůl, dodnes používány Pilates studiích. V některých cvičebních studiích mají k dispozici Pilatesovy speciální stroje, avšak cvičení Pilates pouze s vlastním tělem a s drobnými pomůckami, jako jsou balónky, polštáře či jiné, je stejně tak přínosné. Ideální je propojovat oba způsoby cvičení.

gravidjóga

Jak se cvičí Pilates?

V České republice se Pilates většinou cvičí bez strojů, neboť ty u nás většina studií nevlastní. K některým cvikům se používají pomůcky, jako například balónky, balanční míče, měkké válečky, smotané ručníky či polštáře, tyče, židle, lehké činky aj. Spoustu cviků je možno cvičit i bez pomůcek. Cvičení Pilates je vhodné pro každého, i pro osoby bez fyzické kondice. Když J. H. Pilates vytvářel své cviky, myslel při tom především na osoby nemocné nebo rehabilitující. To však neznamená, že cvičení Pilates není vhodné pro osoby, které fyzickou kondici mají. Cviky Pilates jsou koncipovány tak, že se začíná se cviky velmi snadnými, které mohou bez problémů praktikovat i osoby zcela bez kondice či dokonce upoutané na lůžko a postupně s tím, jak roste tělesná kondice, zlepšuje si síla a pružnost svalů, rovnováha, ohebnost a koordinace celého těla, se přechází ke cvikům stále náročnějším.

Gravidjóga, cvičení jógy pro těhotné Praha

Gravidjóga je určena budoucím maminkám v různých stupních těhotenství a to od početí až těsně k porodu. I v období těhotenství je velmi důležité pečovat o své tělo. Při cvičení jógy pro těhotné bývá využíván systém osvědčených cviků Andrey Smékalové.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id13781 (magazinpodnikani.cz#2755)


Přidat komentář