Hubnutí po porodu, rady a možnosti

Během těhotenství každá z nás přibere, některá více, jiná méně. Malé procento žen se po porodu rychle navrátí ke své původní váze, a to třeba již při odchodu z porodnice. Patříte-li mezi ženy, které takové štěstí nemají, přinášíme Vám pár tipů a rad.

Kdy začít s hubnutím po porodu?

Nespěchejte – ano, ono se to říká, když se nemůžete vejít do Vašich oblíbených kalhot, které jste myslela, že si oblečete po porodu. Ideální dobou, kdy začít s dietou, je až přestanete kojit. Kdybyste začala s dietou během kojení miminka, tj. snížením příjmu potravin, mohlo by se lehce stát, že miminku přestane chutnat Vaše mlíčko, a to především, pokud byste kromě hubnutí ještě zařadila intenzivní pohyb.

Co však pro sebe můžete udělat již nyní, tj. kdy ještě není vhodné hubnout, zaměřit se na skladbu jídelníčku, která by měla být bohatá na čerstvou zeleninu, ovoce, dostatek vlákniny, bílkovin. Kromě toho nepodceňujte i pitný režim, a to alespoň dva litry tekutin (bylinkový čaj, neperlivé minerální vody, čerstvě připravené zeleninové a ovocné šťávy) denně.

Obecně je dobré se zaměřit na cvičení po skončení šestinedělí. Cvičit však teoreticky můžete ihned po porodu, a to v podobě procvičování žilního systému a dalšího, které Vám ukázala porodní asistentka po porodu. Postupně můžete zařazovat další cviky, ovšem cviky na bříško vynechejte, alespoň do doby, než skončí šestinedělí.

Pomůže Vám i nutriční poradce

Nejste si jisté, zda Váš jídelníček je vyvážený tak, abyste zbytečně nekonzumovala přemíru sacharidů nebo tuků, a aby Vaše miminko prostřednictvím mateřského mléka dostávalo veškeré látky, jenž ho ochrání? Skladbu Vašeho jídelníčku můžete prokonzultovat například s nutričním poradcem nebo specialistou na výživu, ať už ve Vašem oblíbeném fitku, kam jste chodila ještě během těhotenství, nebo můžete vyhledat i pomoc na internetu, respektive nutričního poradce, který Vám poradí prostřednictvím interaktivního formuláře, nebo do e-mailu apod.

Cvičení pro maminky společně s miminky

Rádi byste si zašly zacvičit si do fitka, ale většinou se potýkáte s tím, že se tam nedostanete, protože nemáte zrovna hlídání k miminku, nebo se prostě od svého drobečka nechcete vzdálit na delší dobu, nebo plně kojíte a není možné, abyste byla pryč dvě hodiny z domu? Tak proč nezkusit cvičení, které je určené přímo pro maminky společně s miminky? Nejenže si báječně protáhnete celé tělo, ale také přijdete na jiné myšlenky, navážete nové kontakty, prodiskutujete s jinými maminkami, co je trápí, vyřešíte společně některé problémy apod.

Pro jak velká miminka je takové cvičení vhodné? S cvičením můžete začít například, když je Vašemu miminku pouhý jeden měsíc.

Hubnutí po porodu pomocí cvičení na DVD

Chcete využít chvilky, kdy Vám miminko usnulo a Vy víte, že máte půl hodinky času sama pro sebe, tak proč tento čas nevyužít na protažení těla? Z jakých tematických DVD si můžete vybírat? Kupříkladu – břišní tanec; Tai-Chi; Pilates; aerobic; Zumba; Bodyforming; jóga. Vyberte si styl, který Vám nejvíce sedne a při kterém se budete cítit dobře, a to nejen po těle, ale i duši. Břišní tanec Vám zformuje tělo, zeštíhlí pas a bříško. Máte-li rytmus pro pohyb a upřednostňujete-li cvičení formou tance, pak břišní tanec, aerobic nebo Zumba pro Vás bude to pravé. Ať už si vyberete jakoukoli formu cvičení, mělo by Vás především bavit. Tělo si totiž podvědomí uloží a bude si pamatovat, zda cvičíte, že musíte, nebo, že chcete.

Během těhotenství, šestinedělí, kojení se děje s Vaším tělem mnoho změn, a to nejen fyzických, ale i psychických. Dejte Vašemu tělu čas, než se opět navrátí ke svému „normálu“. Vezměte si, jak dlouhou dobu trvalo těhotenství. Nemůžete očekávat, že se Vám poté tělo navrátí do stavu, jako před těhotenstvím, za pár dnů, či týdnů. Snažte se uvolnit, nemyslete každý den na to, že musíte zhubnout. Uvidíte, jakmile se uvolníte, upravíte jídelníček, přidáte trochu toho pohybu, byť i „jen“ každodenních svižných vycházek s kočárkem, že váha půjde jistě dolů. Budete možná dokonce překvapena tím, že Vaše váha bude i nižší, než byla před těhotenstvím. Takže trpělivost, nadhled, vytrvalost a dobrou náladu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id12735 (magazinpodnikani.cz#233)


Přidat komentář