Prodej a pronájem nemovitostí s realitní kanceláří Olomouc

Nabídka realitních kanceláří je často pestrá a široká, takže si v ní najde dost i samotný zájemce o koupi, nebo pronájem. Je i vhodné s realitní kanceláří spolupracovat v obou směrech.

Spolupráce s realitní kanceláří je vhodná pří prodeji i koupi nemovitosti. Pro prodávajícího je to prakticky nejlepší možná varianta, kupující pak nemá snad ani jinou možnost, než se před realitní kancelář spojit přímo s majitelem, v jeho zastoupení s realitním makléřem. Trh s nemovitostmi je napěchovaný, protože pořád je co kupovat i prodávat obě dvě strany stále mají co nabídnout. To je základním střevním kamenem celé takové akce. Realitní kanceláře jsou pak dobrými spojenci, jež to prakticky celé mají v režii, protože si dobře uvědomují, jak je nutné být v reakci rychlý a přesný. Díky tomu pak realitní kancelář prosperuje více, či méně, v závislosti na celém tom koloběhu.

Malá nebo velká realitní kancelář?

Pokud se přímo zaměříme na realitní kanceláře, zpravidla existují dva druhy. Jsou malé, takové ty rodinné realitní kanceláře, a na druhou stranu pak ty známé, se zvučným jménem, tedy velké realitní kanceláře, jejichž logo zná snad každý, i když zatím nic nekupoval ani neprodával. Zvažujete, zda spolupracovat s velkou nebo malou realitní kanceláří, pak byste měli znát důležitá fakta, jako to, jaké jsou výhody těch a oněch a také důležité nevýhody.

Výhody malých realitních kanceláří

To, co je pro kupujícího, ale částečně i prodávajícího důležité je fakt, že malé realitní kanceláře pracují za nižší provize, takže kupujícího to bude méně stát a tak raději zvolí tuto variantu. Na to hrají i samotné kanceláře a snaží se prodávající v tomto směru vybízet ke spolupráci. Obecně vše je u nich levnější (nemusí být bohužel vždy pravda), protože náklady na provoz jsou u nich dost menší, ve srovnání s velkými realitními kancelářemi. Také velkou výhodou je i to, že jsou takové spíše rodinné podniky a také tak zachází se svým klientem. Komu vyhovuje familiární jednání, ten může být s takovou realitní kanceláří spokojen. Další velkou výhodou je i to, že často nevyžadují uzavření zprostředkovatelské smlouvy, takže klient není ničím vázán a pokud se rozhodně již nespolupracovat, tak nebude.

Nevýhody malých realitních kanceláří

Ač úvodní text může vyznít pro realitky malé lépe, pak je nutno pracovat i s fakty v oblasti nevýhod. Tou důležitou je to samotná komunikace, protože často je omezená a trvá. To ale není základním kamenem úrazu. Důležitější je fakt, že zde pracují méně kvalifikovaní realitní makléři a do jejich vzdělávání firma neinvestuje a ani nezabezpečuje. To se projevuje pak na celkovém průběhu a méně znalostmi realitního trhu a tak dále.

Propagace téměř nulová

Také nejsou tak vidět, a pokud již inzerují, tak velice malé plochy. Nemají tolik na investice, tudíž méně vydělávají, tolik nemohou investovat a pořád dokola, zamotaný kruh, ze kterého je složité vysednout. To stejné platí o tom, že makléři malých realitek mají o dost nižší provize, než ty velké a tak nevěnují tolik úsilí k tomu nějakou práci vyvíjet. Smíří se s málem, které má a tak může dost obchodů a požadavků odkládat. Tím pádem podvědomí o dobrém jménu realitky klesá a tak i její zisky. Velkou nevýhodou je také nejistota, která pramení z toho, že je realitní kancelář malá a často v ní pracují lidé na půl úvazku, nebo jen částečně, prostě ti, co si chtějí přivydělat. A nemusí být tolik houževnatí. A to se celkově i na procesu dost patřičně projevuje.

Výhody velkých realitních kanceláří

Když už je realitní kancelář nějakou dobu na trhu a je dost často vidět její logo, reklama, pak taková společnost také umí vydělat a má zájem, aby její zisky byly markantní. Proto i samotná propagace je ukázkou, že taková společnost svoji práci umí. Může si dovolit investovat do vzdělávání svých makléřů, ale i zaměstnanců a to především cílí, protože potřebuje mít dobré jméno. Nezaměstná jen tak někoho, ale prověřené osoby, které se tak také ukážou jako schopné a chtivé se starat o portfolio svých zákazníků.

Má styky, kontakty

Velká realitní kancelář má tu výhodu, že spolupracuje nejen s jinými orgány, jako jsou právní služby, a další potřebné kanceláře, které pomohou k snadnému prodeji a zajištění všech potřebných informací, ale mají po ruce i vždy dobrého rádce, případně i spolupracovníka, který může dohazovat kšefty. Lidé se vždy raději obrátí na ty, které znají, než ty, které neznají a musí vyhledávat. Takže pro velkou realitní kancelář také velké významné plus.

Provize jako základ

Většinou u velkých realitních kanceláří pracují makléři zkušení a také ti jsou motivování nejen vyšší provizí, ale také jinými odměnami. Takže mají snahu vyvinout úsilí a třeba se i samostatně vzdělávat, je proto, aby nakonec mohli slavit úspěch. To je cílem makléřů - prodat a zase prodat. Kdo prodá nejvíce a nejvyšší částky, pak bude třeba i povýšen, opět mu to přinese prestiž a tak dále. Mimo finanční odměny i dobré pracovní zázemí. A proto se makléři velkých realitních kanceláří dost snaží, aby významně uspěli. A skutečně u velkých realitních kanceláří pracují makléři zkušení, kteří vědí, co dělají a umí především také dobře prodávat. Znají všechny základy dobrého prodeje a nebojí se jít na trh.

Více propagace, více zájemců

Realitní kanceláře zvučných jmen mají stále zájem o reklamu a to být viděn. Proto investují velké peníze do reklamy a to také s aktuální nabídkou realit. Tím pádem je snazší cesta k tomu najít vážného kupce, který projeví opravdový zájem o nemovitost. Také investují do reklamy, protože si uvědomují, že pokud jsou viděni, tak stoupá nejen jejich prestiž, ale také obecné podvědomí  o realitní kanceláři pro to, aby se na ni v případě potřeb dříve či později zájemci obrátili. Všeobecně funguje, že to, co je vidět, lidé znají a také tomu více důvěřují. Než v jiném případě, kdy o realitní kanceláři nemají potuchy, že existuje.

Nevýhody velkých realitních kanceláří

To, co je jednou z velkých nevýhod pro zájemce, je vyšší provize. To je samozřejmě zase v souvislosti s rychlejším preciznějším obchodem, pokud ale klienta zajímá cena, je to právě zpravidla větší realitní kancelář, kde více zaplatí za zprostředkování. Další nevýhodu lze spatřovat v kvantitě, protože více zakázek může být pro realitní kancelář složitější vybavit a tak se to může projevit menší kvalitou při celkové práci, sjednávání smlouvy, jednání, komunikaci a také projevu. Ale to zase záleží konkrétně na daném případu. Být to tak může, ale i nemusí.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id32435 (ck#622)


Přidat komentář