Elektroinstalace motorových vozidel - Olomouc

Nejčastější příčinou požáru osobních automobilů je technická závada elektroinstalace. Pravidelnou údržbou a opravami můžeme předejít podobným potížím. Mnoho věcí jistě zvládneme sami, na ty složitější opravy je však potřeba odborných firem.

Častá příčina požáru vozidla bývá způsobena i banální maličkostí, jakou je třeba odhozený nedopalek cigarety mezi sedadla. V letním parnu se teplota uvnitř auta dokáže vyšplhat až na 60 stupňů Celsia, proto není správnou volbou uchovávat v prostoru auta ani plynové zapalovače a další snadno vznětlivé předměty.

Jak předcházet požáru vozidla?

Každé vozidlo by mělo mít ve své výbavě hasící přístroj nebo hasící sprej v případě jakéhokoliv výbuchu, přehřátí či vzplanutí. Měli bychom pravidelně** sledovat těsnost palivové soustavy**, zda v autě nemáme zpuchřelé, staré a poškozené hadičky. Pokud ano, necháme je vyměnit. Výměna těchto hadiček není žádnou drahou záležitostí a investice pár korun se jistě vyplatí! Pokud vlastníme vozidlo na alternativní pohon LPG, určitě nezapomínejme na kontrolu těsnosti. V případě elektroinstalace je neméně důležitá kontrola vodičů a průchodů mezi kovovými konstrukcemi vozidla. Věnujme náležitou pozornost i chybějícím krytkám průchodů a** pevnému připevnění akumulátoru.** Dobíjení akumulátoru se zásadně provádí mimo vozidlo.

V zimním období nezapomínejme na investici do kvalitních nemrznoucích směsí do ostřikovačů a každou větší opravu vozidla přenechejme odborníkům. Ať už se jedná o jakýkoliv zásah do elektroinstalace či jeho vylepšení, vždy je lepší nechat si poradit od těch, kteří této činnosti dokonale rozumějí.

** ** Oprava alternátoru

Alternátor je v každém vozidle vysoce důležitým zařízením. Je potřeba věnovat mu náležitou pozornost. Pokud Vás trápí přetrvávající potíže s funkčností alternátoru (nenabíjí baterii, přebíjí baterii,nenastartuje), obraťte se na servisní službu ve Vašem okolí. Firmy alternátor rozeberou, určí stav poruchy a následně vypočítají celkovou cenu opravy. Každý opravený alternátor je následně odzkoušen na zátěžovém testu a většinou Vám jej v pořádku vrátí maximálně do 48 hodin. Může se stát, že tato část Vašeho vozidla kompletně "odešla". Nemusíte zoufat! Firma Vám většinou vymění starý alternátor za funkční s tím, že starý poškozený od Vás vykoupí.

Oprava alternátoru zahrnuje celkovou výměnu diodového bloku, snímacího kroužku, ložisek, volnoběžné řemenice, regulátoru, uhlíku a dalších.

Oprava poškozeného startéru

S potížemi startéru se setkalo již mnoho řidičů. Startér je velmi důležitou součástí celé startovací soustavy. Řadíme ho do kategorie zásobování energie. Jak na opravy startéru, tak na opravy alternátoru, poskytují firmy záruku, a to většinou šestiměsíční. Opravené startéry se stejně jako alternátory zkouší na zátěžovém testu odolnosti, takže si můžete být stoprocentně jistí jejich kvalitou.

Opravy startéru zahrnují výměnu uhlíků, pevných kontaktů, pohyblivého kontaktu, ložisek a pouzder. Dále se kontroluje izolace vinutí statoru a provádí se oprava komutátoru. Následuje prořezávání lamelu a vyleštění. Nakonec se promažou drážky volnoběhu, jádra spínače, výsuvné páky a ložisek.

Servis klimatizací v automobilech

Některé servisní firmy zabývající se elektroinstalací vozidel, nabízejí také kompletní servis klimatizací.

Průběh servisu klimatizace

Nejprve se** zkontroluje tlak chladiva** v okruhu. Poté se prověří základní funkce** klimatizace** a následuje aplikace detekčních látek, popřípadě se zjistí místo úniku z okruhu. Plný servis nabízí také odsátí a recyklaci staré chladící náplně, vysušení a vyvakuování celého okruhu, podtlakovou zkoušku těsnosti, doplnění nového oleje a správnou diagnostiku funkce. V systému autoklimatizace se můžeme** setkat s tvorbou plísní a bakterií,** které zde nalézají ideální podmínky pro přežití. Tyto neduhy jsou pak důvodem nepříjemného zápachu z klimatizace a mohou způsobit i korozi výparníku. Firma Vám dokáže celou klimatizaci dokonale vydesinfikovat a vyčistit, aby se jízda opět stala přijatelná pro celou rodinu.

Elektroinstalace tažného zařízení

Pro bezproblémový provoz Vašeho vozidla s přívěsem je důležitý** správný výběr vhodné elektroinstalace.** Tažné zařízení si samozřejmě smíte namontovat sami. Ke každé elektroinstalaci se najde příslušný návod. Pokud však nejste technicky zdatní a nedůvěřujete si, můžete vozidlo zavést do servisu, kde Vám ochotně poradí. Pokud totiž vlastníte novější typ auta, možná nevíte, že je zapotřebí zapojit zásuvku tažného zařízení s celou sadou do přední části vozidla a je také nutné sundání čalounění a oplastování interiéru. S tímto si specializované firmy poradí lépe než Vy sami. Musíte však znát přesný typ karosérie vozu a modelový rok.

Existuje několik zásadních rozdělení elektroinstalací pro tažné zařízení.

  • univerzální - zde se jedná převážně o kabel a zásuvku se spojovacím materiálem. Tento typ je používán u starších typů vozidel nebo vozidel bez vybavení kontroly osvětlení
  • univerzální s modulem - tento typ obsahuje modul, který se napájí z akumulátoru a je ovládán zadními světly. Je vhodný především proto, že zbytečně nezatěžuje elektrické okruhy vozu
  • typové - připojí se na originální konektory a je také vhodný pro staší vozidla, kterým chybí kontrola osvětlení. Obsahuje kabel a zásuvku se spojovacím materiálem
  • speciální - tato instalace je určená pro konkrétní vozidla a pro vozidla vybavená kontrolou poruchy osvětlení. Připojuje se na originální konektory a obsahuje originální elektroniku komunikující s počítačem vozidla

U tažného zařízení také rozlišujeme způsoby uchycení čepu.

  • přišroubovaný - čep je přišroubován dvěma šrouby ze strany a není ho nutné odmontovat. Tažné zařízení je tak stále připraveno k použití.
  • odnímatelný - čep lze velice snadno namontovat i odmontovat a je využíván především u luxusních vozů, kterým záleží na celkovém vzhledu, protože "koule" čepu je rušivý estetický element.

Autobaterie

Při koupi ojetého automobilu je nutné zkontrolovat** živnost autobaterie a ověřit její stav a funkci.** Na zadních stranách bývá vyznačen kód. Živnost nových baterií bývá 4-6 let. V novém autě jsou většinou zasazené kvalitní a moderní akumulátory, které můžete zkontrolovat až po třech letech. Elektrolyt obsažený v baterii je žíravina, proto s její manipulací zacházejte opatrně. Může Vás nebezpečně popálit a zničit Vaše oblečení. Dobíjení vždy provádějte mimo vozidlo! Zvláštní péči o baterie věnujte v období mrazu. Kvalitní autobaterie dokáží snést i teplotu pod -20 stupňů Celsia. Při výběru akumulátoru dbejte na jeho správnou kapacitu a startovací proud!

Pokud se rozhodnete pustit sami do jakékoliv opravy svého vozidla, ať už se jedná o výměnu zimních kol na letní nebo zásah do elektroinstalace, montáž autorádia či alarmu, vždy jednáte na své vlastní nebezpečí a náklady. Také případné problémy a poruchy Vás budou trápit více, než kdyby jste vozidlo svěřili odborníkům. Proto každý svůj krok a zásah do autosystému pečlivě zvažte a proberte situaci s několika známými. Existují i odborné publikace a knihy. Ani ty však nenahradí školenou ruku automechanika.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id13211 (magazinpodnikani.cz#1209)


Přidat komentář