Autoelektro a chiptuning - Třebíč

Automobily jsou našimi každodenními partnery. Někdo je používá jako přepravní prostředek, někdo je potřebuje k práci, někdo je má jako koníčka. Auto je dobrý sluha, ale jen do té doby, než se u něj objeví nějaká závada. Pak hledáme pomoc odborníků.

Instalace elektroniky do aut Třebíč

Auta byla původně stroji čistě mechanického rázu a tuto tvář si udržela několik desetiletí. Každý určitě vzpomene na onu klasickou natáčecí kliku, kterou se stará auta startovala. Málokdo ví, že klikou bylo možné nastartovat třeba i ještě Škodu 120. Časem se ale začalo ve všech sektorech rozvíjet víc a víc zavádění elektrické energie a to neminulo ani automobilový průmysl. Modernizace byla čím dál rychlejší a výsledkem jsou nová auta, která skoro „řídí za vás“. Začalo to zapalovacími svíčkami. Už nikdo nemusel natáčet svůj automobil klikou, ale stačilo otočit klíčkem a elektrická jiskra zafungovala obdobným způsobem.

Na jednu stranu je zavádění elektroniky do aut přínosem pro naše pohodlí, na druhou stranu to ale samozřejmě znamená čím dál tím složitější obvody a více míst a příležitostí, kde se naskýtá možnost poruchy. Nezoufejme však, současně s vývojem elektronických „vychytávek“ v autě se vyvíjely a vyvíjí možnosti oprav a údržby všech těch drátů od vyhřívaných sedaček, digitálních tachometrů, palubních počítačů, jízdních asistentů, posilovačů brzd, řízení atd. Asi jen málokdo si dokáže představit dnes jízdu v autě na kliku, bez elektrického stahování okýnek, vyhřívání skla a klimatizace.

Oprava závad na autoelektronice, servis Třebíč

Když si můžeme v zimě dopřát vyhřívání sedaček, libujeme si, jaký je to luxus. Když ale začne jakákoli** elektronika v autě** zlobit, nálada je ta tam a je to k nevydržení… Nesvítící tachometr v noci, nefungující blinkr, stěrače stírající za jasného slunce, nefunkční mlhovky. Elektronice běžný člověk nerozumí nebo rozumí jen málo, a tak si může marně lámat hlavu nad tím, proč auto „zlobí“. Často může být příčinou jen uvolněný konektor nebo rozpojený kontakt či v horším případě zoxidované koncovky. Jenže hledejte v té spleti kabelů tenhle konkrétní problém. Každý z vás by to asi raději předem vzdal a zajel do servisu.

Ale problém nemusí být jen na palubní desce. Dnes jsou pomalu všechny procesy v motoru řízeny elektronicky, ať už jde o vstřikování paliva, mísení směsi, regulaci emisí nebo cokoli jiného. A určitě si každý vybaví, jaká je to pruda, když auto nestartuje, cuká, nejede nebo jakkoli jinak protestuje. Problém je stejný – jen těžko budete prolézat všechny ty obvody a zjišťovat, co za tu paseku tentokrát může. Asi zase radši zajedete do servisu.

Diagnostika auta Třebíč

A jak že vám to v servise opraví? Už bylo zmíněno, že i systémy a způsoby opravy té změti drátu, kterou dnešní auta obsahují, se vyvinuly současně. Asi nejspolehlivějším a nejpoužívanějším způsobem, jak zjistit kde „leží zakopaný pes“ či spíše drát nebo obvod, je diagnostika. Pro vysvětlení principu diagnostiky si nejprve ale uveďme ještě jeden pojem, a to řídící jednotka. To je taková krabička, kterou je vybaveno každé auto. Je to vlastně takový jeho mozek, centrum všech těch příkazů, které pak vysílá do jednotlivých částí auta. Nejpodstatnější vliv je asi v motorovém prostoru, kde řídí například množství vstřikovaného paliva, předzápal, míchání směsi a celou řadu dalších důležitých procesů, bez kterých by auto nemohlo správně fungovat. Další funkcí řídící jednotky je zápis do jisté paměti chybových hlášení. Pokaždé, když dojde v obvodech k nějaké nesrovnalosti, řídící jednotka z toho udělá záznam do své paměti. O některých chybách, které nejsou nijak důležité pro chod auta, se vůbec nedovíme, o těch závažnějších nás jednotka informuje například prostřednictvím výstražných kontrolek na palubní desce. A tady právě nastupuje diagnostika. V praxi to znamená, že mechanik napojí na** řídící jednotku diagnostický přístroj**, díky kterému si může všechna ta chybová hlášení a záznamy z jednotky prohlédnout a stanovit tak „diagnózu“, čili příčinu poruch a nesrovnalostí. Pak už je jejich odstranění jen otázka šikovnosti rukou diagnostikujícího mechanika.

Chiptuning, zvýšení výkonu motoru auta Třebíč

A když už jsme zmínili diagnostiku, je nasnadě uvést ještě jeden pojem, který se obzvláště v poslední době skloňuje ve všech pádech, a tím je chiptuning. Určitě jste už takový pojem slyšeli. Pojďme se nyní podívat blíže, co přesně obnáší,** jak chiptuning funguje a proč se vlastně provádí**. Co je řídící jednotka už víme, takže bude snazší definovat, co je to chiptuning. Je to ve své podstatě úprava informací v řídící jednotce, a to zejména úprava palivových map. Palivové mapy jsou jakési schémata, podle kterých se řídí vstřikování paliva. Optimalizací těchto dat je možné získat z motoru vyšší výkon a kroutící moment a co je rozhodně zajímavé, to vše při nižší spotřebě a větší šetrnosti k motoru. Nejspíš vás napadlo, že optimalizovat řídící jednotku, kterou ladili sami inženýři už v továrně výrobce je troufalost. Není. Auta se totiž dnes vyrábějí masově, a tak musí splňovat všelijaké limity, emise a musí fungovat dobře po celém světě za různých podmínek. Z toho je jasné, že inženýři v továrně musí volit nastavení, které je jakýmsi kompromisem. Úkolem chiptuningu je pak optimalizace hodnot v řídící jednotce na míru vašim potřebám a podmínkám.

Pojďme si nyní vysvětlit princip chiptuningu. Jak už jsme řekli, jedná se úpravu map v** řídící jednotce**. Optimalizací vstřikované směsi tedy vzroste výkon a kroutící moment. Auto je tím pádem živější a jede lépe i v nižších otáčkách. Takže nemusíte například při táhlém kopci řadit nižší rychlostní stupeň, protože auto to „utáhne“ s vyšším výkonem i v nižších otáčkách. Nižší otáčky znamenají také nižší spotřebu a co víc – méně otáček znamená i menší opotřebení součástí motoru, takže se tím zvětší i jeho životnost.

Profesionální autoservis na Třebíčsku

Pokud se vám myšlenka** chiptuningu** líbí a rozhodli jste se své auto takové úpravě podrobit, neukvapte se. Je třeba si totiž dát pozor na podvodníky, kteří vám buď na autě nic nezmění, nebo změní jen k horšímu. Chiptuning je třeba provádět profesionálně a pouze tehdy má opravdu smysl a nese kýžené výsledky. Tady se opět hlásí o slovo diagnostika. Měla být použita jak před** provedením chiptuningu,** tak po něm. Pokud se z toho někdo vykrucuje, je to krajně podezřelé a doporučuji raději jet rychle pryč a příště volit renomovanou profesionální firmu.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id13081 (magazinpodnikani.cz#933)


Diskuze a zkušenosti

Denis | 30.07.2015 13:12
Re: Autoelektro a chiptuning - Třebíč Ahoj, chtel bych udelt chip tunning na toyota urban cruiser. Je to mozni?


Přidat komentář