Jak si udržet štíhlou linii - vibrační stroje

Ze všech stran na nás útočí nejrůznější zaručené diety, návody na cvičení, rady, jak efektivně a rychle zhubnout. Co skutečně funguje je kombinace pravidelného cvičení a úpravy jídelníčku. Představíme Vám výhody a účinky vibračních strojů.

Objevení pozitivního vlivu vibrací na lidské tělo

Koncem 19. století objevili vědci vliv vibrací, a to na zmírnění bolesti.** Vibrace** se primárně začaly používat právě na zmírnění bolestí.

V průběhu 20. století se uskutečnil průzkum, jenž měl za cíl vysledovat účinky vibrací na růst kostí. Výzkumy byly iniciovány především potřebou astronautů, a to z důvodu, že ve vesmíru dochází ke značnému úbytku kostní hmoty, proto by bylo skvělé, kdyby šlo zmíněný problém alespoň trochu zmírnit.

Další důvodem byl i postupně narůstající počet starších jedinců, jenž se potýkají s problémem křehkosti kostí. Co se potvrdilo? Vibrace dokážou podstatně zlepšit hustotu kostní tkáně. Vibrace vyvolávají i napínací reflex, jenž umožňuje konstantní stahování příslušného svalu.

Proč se rozhodnout pro pořízení vibračního stroje

  • V dnešní době neustále kolem sebe slyšíme „nestíhám“, „nemám čas“ apod. Ale ono to tak skutečně je. Den nám doslova proteče mezi prsty a je tu večer. Z toho důvodu hodina denně v posilovně je pro většinu z nás luxusem. Ale deset minut? Těchto pár minut máme snad všichni denně k dispozici. A právě deset minut denně stačí, abyste dosáhli skvělých účinků, pokud budete cvičit na vibračním stroji.
  • Díky popruhům na vibračním stroji můžete posilovat kompletně celé tělo, bez vynechání některých partií. Tréninkem na vibračním posilovacím stroji můžete dosáhnout stejných výsledků,a to jako při klasickém posilování ve fitku.
  • Cvičení díky vibrační metodě, probíhá s minimální zátěží – nepotřebujete žádná závaží, což představuje výrazně menší zatížení pasivního pohybového aparátu, jako jsou kupříkladu kosti, šlachy, klouby.

Na jakém principu funguje vibrační posilovací stroj

Princip vibračního stroje spočívá v přirozené odezvě organizmu na řízené vibrace, což přináší revoluci v posilovacím a kondičním cvičení zároveň. A na co se můžete těšit? Na výrazné zlepšení kondice i síly, a to již po pár cvičeních. Pro srovnání deset minut na vibračním přístroji odpovídá zhruba jedné hodině strávené ve fitku.

Vibrační stroj vytváří svalový stah:

  • Stimul – vibrace se přenáší na šlachy, následně spouští napínací reflex.
  • Receptor – receptory ve svalech i kloubech registrují určité dráždění.
  • Mícha – dojde k předání informaci míše.
  • Mozek – reakcí na vzruchy, které jsou zprostředkované míchou, je okamžitá kontrakce příslušně drážděného svalu.

Zařazení aerobního tréninku při cvičení na vibračním stroji

Aerobní cvičení (jízda na rotopedu, skákání přes švihadlo, stepper apod.), můžete zařadit do Vašeho tréninkového plánu, v podstatě kamkoli, tj. před, v průběhu nebo po cvičení na vibračním stroji. V tomto případě není dáno žádné striktní určující pravidlo, jenž by Vám říkalo, kam je nutné zařadit aerobní cvičení. Obecně platí, že aerobní cvičení zařazené na začátku cvičení, Vás rozehřeje a připraví tělo na další cvičení. Zařazení aerobního cvičení na konec tréninku naopak podpoří Vaši fyzičku, směřuje k zeštíhlení těla.

Využití popruhů u vibračního stroje

Popruhy využijete především pro posilování horní části těla. Je důležité, abyste měli popruhy pečlivě upevněné, aby došlo k přenosu vibrací na horní polovinu těla. Při posilování zad, tricepsů, hrudníku je možné provádět jednotlivé cviky také v přímém kontaktu s cvičební deskou.

Pro koho je vhodné cvičení na vibračních strojích

  • Na vibračním stroji může cvičit prakticky každý. Kdo však vyloženě cvičení na stroji ocení, jsou jedinci vyššího věku, dále jedinci po nemoci, zranění, nebo Ti, kteří by zhubli nějaké to kilo.
  • Vibrační stroj také představuje ideálním řešení pro profesionální sportovce, jenž chtějí posílit svoje svaly, aniž by došlo k případnému přetěžování některých částí jejich těla.
  • Na vibrační stroji může začít cvičit i dítě ve věku dvanácti let, a to, bude-li cvičit pod dohledem certifikovaného instruktora nebo profesionálního fitness instruktora. Je třeba pamatovat, že jak frekvence, tak typ cviků a doba tréninků se musí adekvátně přizpůsobit konkrétnímu jedinci.

Komu není doporučováno cvičit na vibračním stroji

Níže jsou uvedené kontraindikace, které mohou být důvodem k nedoporučení cvičení na vibračním stroji:

  • Epilepsie
  • Migréna
  • Těhotenství
  • Kardiovaskulární onemocnění
  • Nedávné rány po operaci, chirurgickém zákroku
  • Syntetické, umělé klouby
  • Těžká cukrovka
  • Akutní onemocnění, zánětlivé procesy
  • Onkologická onemocnění
  • Potíže se sítnicí
  • Nedávno aplikované nitroděložní tělísko, šrouby, kovové čepy, desky aj.
  • Hluboká žilní trombóza

Na jaké výsledky se můžete těšit při cvičení na vibračním stroji

Při pravidelném tréninku, a to denně deset minut, získáte pružnější a silnější svaly, zlepšíte svoji koordinaci i výdrž.

Pokud budete cvičit na vibračním stroji po dobu dvanácti až dvaceti čtyř měsíců, zlepšíte svoji stabilitu, ohebnost, vytrvalost, sílu, pevnost, snížíte procento tuku v těle.

Vliv cvičení na vibračním stroji v oblasti medicíny

Pozitivních výsledků při cvičení na vibračním stroji bylo zaznamenáno u pacientů s Parkinsonovou chorobou i jinými degenerativními onemocněními. U starších osob a žen dochází k podstatnému zpomalení průběhu osteoporózy a napomůže i ke zpevnění kostní tkáně.

Výhody cvičení na vibračním stroji

Na co se můžete těšit, když budete pravidelně cvičit na vibračním stroji?

  • Zredukujete váhu
  • Snížíte riziko osteoporózy
  • Zpevníte svaly
  • Zlepšíte výkonnost
  • Zvýšíte rozsah pohybu
  • Zvýšíte pružnost celého těla
  • Zvýšíte hustotu kostní tkáně
  • Zvýšíte průtok krve i okysličení veškerých kostních tkání
  • Snížíte bolest v křížové oblasti
  • Zvýšíte produkci kolagenu pro hladší vzhled pleti
  • Zlepšíte stav, trpíte-li Parkinsonovou chorobou
  • Dosáhnete pozitivního účinku, máte-li roztroušenou sklerózu

Čeho nedosáhnete při cvičení na vibračním stroji

Co opravdu „nedokáže“ vibrační stroj, je zbytnění srdečního svalu.

Začínáme s cvičením na vibračním stroji

U každého cvičení, které děláme poprvé, je potřeba myslet na to, že zapojujeme svaly, které jsme buď předtím takto neprocvičovali, nebo je cvičili jiným způsobem, z toho důvodu, se vždy doporučuje nejprve se nepřepínat, nic nepřehánět, aklimatizovat se na nový způsob cvičení. Nebuďte překvapeni, když bude adaptační období trvat i čtyři týdny, nebo déle. Nemá cenu nic uspěchat, nechte Vaše tělo, aby mohlo z cvičení vytěžit maximum.

Jak postupovat při začínajícím tréninku na vibračním stroji?

  • Postupně prodlužujte čas každého cviku na stroji z třiceti sekund na třicet pět sekund, poté čtyřicet sekund atd.
  • Postupně zkracujte odpočinek mezi jednotlivými cviky, a to z šedesáti sekund na čtyřicet pět sekund, poté na třicet sekund.
  • Postupně zvyšujte počet sérií v rámci jednoho cvičení.
  • Každý cvik provádějte dynamickým způsobem. Přidávejte postupně další a další cviky.
  • Zvyšujte postupně frekvenci vibrací z třiceti Hz na třicet pět Hz, čtyřicet Hz atd.

Právní prohlášení: Obsah internetového magazínu i jednotlivé jejich prvky jsou právně chráněny. Jakékoli užití spočívající v kopírování a/nebo napodobování obsahu a/nebo prvku tohoto internetového magazínu bez výslovného souhlasu provozovatele internetového magazínu je protiprávní, porušující práva společnosti k autorskému dílu a databázi a zakládající nekalosoutěžní jednání. Neoprávněným užitím obsahu a/nebo prvku interntového magazínu může dojít též k naplnění skutkové podstaty trestného činu porušení předpisů o pravidlech hospodářské soutěže dle § 248 trestního zákoníku a/nebo trestného činu porušení autorského práva, práv souvisejících s právem autorským a práv k databázi dle § 270 trestního zákoníku, za jejichž spáchání může být uložen trest zákazu činnosti, propadnutí věci nebo jiné majetkové hodnoty nebo trest odnětí svobody. Pokud máte o užití obsahu a/nebo prvku internetového magazínu zájem, kontaktujte redakci internetového magazínu. id12614 (magazinpodnikani.cz#59)


Přidat komentář